snorungar, ingen jävla respekt

En sak som hände efter träningen...
Lillis & jag satte oss på "scenen" i Hallonbergen Centrum, när vi suttit där ett tag kommer tre killar ut från sporthallen där vi just haft vår träning. Killarna är dem som tidigare tagit sig in i smyg för att kolla på & störa under träningen. Dessa killar, om jag inte ska kalla dem snorungar verkar inte ha något vett alls. Killarna var ungefär i min ålder. De gick förbi oss utan att kolla på oss, en av dem spottade på golvet (han var säkert inte mer än 12 år). Respektlöst. Lillis härmar killen & dem hör det. Dem fortsätter vidare utan att bry sig mot rulltrappan till övervåningen, där uppe vänder dem sig om, lutar sig mot "glasräcket" och börjar spotta på oss.
Lillis & jag blir förvånade, vad fan gör ungarna?! Skämms dem inte?

Jag skrek : Vad fan gör ni jävla idioter, vafan spottar ni för jävla äckelungar!
Lillis skrek något liknande sen fortsatte jag och frågade om dem inte skämdes över dem själva.
Jag ställde mig upp, tog min klubba och låtsades att jag skulle springa efter dem för att slå dem, dem sprang iväg men kom tillbaka, sen stack vi. Hade dem sagt något så hade jag inte tvekat på att springa upp och ta ett rejält snack med dem, inga som helst problem.

Vad mer kan jag säga? FLER ÄN 15(!) vuxna såg vad dem gjorde men ändå agerade ingen, vart var vakterna när de egentligen ska vara där? Jo, vakterna i Hallonbergen gör ingenting, dem får betalt för att sitta i grillen 20 meter bort, dem får betalt för att dem sitter på en stol och äter sig feta. Helt jävla fantastiskt ellerhur? Det är just därför bråk uppstår och någon misshandlas eller liknande, bara för att det inte finns några jävla vakter på plats. Fyfan för det här, vad får ungarna att bete sig så här? Skämms dem inte över sitt beteende? För de borde dem, vad är det för jävla vuxna människor som bara kollar på utan att göra ett skit, visst jag behöver dem inte, dem skrämmer mig inte. MEN jag är säker på att flera av dem såg mig när jag ställde mig upp, tog klubban i handen & låtsades att jag skulle springa efter dem för att slå till dem. Skulle dem bara sitta på sina feta rövar och kolla på då jag slår dem också? 


VART är den här världen på väg, var är dem som ska ta ansvar för de yngres agerande? FYFAN för det här. Jag lovar att någon dag, inte av mig, men av någon annan kommer dem misshandlas eller hamna på fel "bana". Jag tycker synd om dem där ungarna, men dem har chansns att inse vad dem har gjort och sluta bete så. Fortsätter dem så är det dem själva som har satt sig i den situationen, kan dem inte ta sig ur den får dem skylla sig själva för dem valde den vägen.

Kommentarer
Postat av: Z A N D R A :)

sv: heheh :)

2010-01-27 @ 21:44:20
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Lilla mamma

JÄVLA SNORUNGAR ! OM JAG SER DEM IGEN ALLTSÅ! Dem kommer önska att dem aldrig blivit födda!

2010-01-28 @ 16:19:21
Postat av: Lilla mamma

JÄVLA SNORUNGAR ! OM JAG SER DEM IGEN ALLTSÅ! Dem kommer önska att dem aldrig blivit födda!

2010-01-28 @ 16:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0